A téli Kőszeg felfedezése

Sokan úgy gondolják, hogy télen csak a havas hegyekben vagy a kellemesen meleg termálvizes településekre érdemes elindulni, pedig hála a kedvező időjárásnak, számtalan gyönyörű városunk várja szeretettel a látogatókat! Ezek közül most az Alpok lábánál elterülő festői kisvárost, Kőszeget kerestük fel.

Joggal gondoljuk, hogy így télen nincs miért Kőszegre utazni, de ez nem így van. A festői óvárosa, vára, híres temploma és számtalan könnyed kirándulási lehetősége ilyenkor is a településre invitál. Nézzünk hát körül, mire is számíthatunk!

Kőszeg kiemelkedő látványossága, a teljesen ép vára a történelmi belvárosban, mely hős védőjéről, Jurisics Miklóstól kapta a nevét. A vár alapjait a XIII. században rakták le, de igazán híressé 1532-ben vált, amikor a Bécs ellen vonuló hatalmas Török sereget meg tudta állítani a maroknyi védősereg. Ennek emlékére szól a harang 11 órakor a városban. Ma múzeum, ami a téli időszakban is várja a vendégeket, igaz kabátban kell felfedeznünk, de érdemes!

Pár perces belvárosi sétáló utcai gyaloglásra találjuk a Jurisics teret, mely az ország egyik legszebb tere. Minden épületnek külön történelme van. Itt található például az ország legrégebbi városházája, az ország egyetlen duplaárkádos épülete, vagy a város egyik legszebb épülete a Sgraffitós-ház. A teret uralja a „Hősök kapuja”, melyben kilátó és múzeum található, de ez most sajnos nem látogatható. Biztos, hogy ezernyi fotót fogunk készíteni, részletes bemutatásért, ahogy minden más információért és leírásért is, érdemes a www.koszeginfo.com oldalra látogatni.

A Hősök kapuja alatt folytassuk belvárosi sétánkat, és a szinte mézeskalácsszerű házairól híres, mesébe illő Fő téren találjuk magunkat. Itt szintén egy külön többoldalas cikkben mutathatnánk be, mit láthatunk, de ezt a szakértők a város weboldalán megteszik helyettünk.

Amit itt ki kell még emelni, az az Arany Strucc Hotel épülete, mely az ország legrégebbi szállodája, ma is működik, étterme, cukrászdája látogatható.

A meseházikók között találjuk a Portré Panziót és éttermet, melynek kávézó terasza az ország talán egyik leghangulatosabbjának tekinthető, elhelyezkedése miatt. Ha a városban járunk, ne hagyjuk ki, remek konyháját vagy legalább hangulatos kávézó teraszát próbáljuk ki, de ha romantikus szállást keresünk, akkor is a legjobb helyen járunk. www.portre.com

Minden képen látogassuk meg a híres Jézus Szíve Templomot, külső felújítás miatt fel van állványozva, de szabadon látogatható!

Kőszeg messze földön híres borairól, a várost ültetvények veszik körül. Tél lévén sem kell lemondanunk egy jó borkóstolásról, az Arany Strucc Szálloda mellett találunk egy igaz belvárosi családi borozót, a Tóth Pincét, ahol akár elvitelre is vásárolhatunk a hegy nedűjéből. Itt rendszeres programok is várják a városban több időt eltölteni szándékozó vendégeket. www.tothpinceszet.hu

Ha több időt töltünk a városban, és nem a Portré Panzió romantikus szobáit választhatjuk, akkor egyértelműen ajánljuk a szintén Fő téren található, modern stílusával kicsit elütő Írottkő Hotelt, mely nem csupán remek ellátást, kényelmes, meleg szobákat, hanem wellness szolgáltatásokat is nyújt, ami ilyenkor télen különösen kedvező lehetőség. A wellness részleg, minimális díjért, külső vendégek rendelkezésére is áll. A szálloda tematikus hétvégékkel is várja a vendégeket, érdeklődni a www.irottko.hu weboldalon lehet.

De merjünk egy kicsit sétálni is, ha ilyen kellemes idő van! Minimális emelkedésű, rövid sétával elérjük a belvárosból a „Szulejmán kilátót”, mely azon helyen található, ahonnan annak idején a Szultán a csatát szemlélte. Jó helyet választott magának, fenséges panoráma kárpótol minket a túráért!

Innen könnyed sétaúton átjutunk a másik pazar kilátást nyújtó helyszínre, ami a Kálvária templom elől tárul elénk. A templomot hálából építették a pestis járvány után, vezeklésből gyalog hordták fel kettesével a téglákat az építéséhez a helybéliek. Most felújítás alatt áll, de a panoráma tökéletes. Innen a Kálvárián érdemes lesétálni, mely ahhoz a barlanghoz vezet, ahol a Magyar Koronát őrizték a világháború végén, mielőtt külföldre vitték.

Ha van még kedvünk sétálni, semmi képen nem hagyjuk ki az innen induló „Ördögárok Geológia Tanösvényt”, mely felér egy időutazással a földtörténetben! Rendkívül érdekes és látványos völgyben sétálhatunk, rengeteg érdekes és hasznos információt szerezve földünk geológia érdekességeiről.

És mi vár még ránk Kőszegen? Nézzünk utána a város turisztikai weboldalán (www.koszeginfo.com ) és fedezzük fel magunk! Nem beszéltünk a csónakázó tóról, a szőlőhegyről, a város többi belvárosi nevezetességéről, és arról a rengeteg kirándulási lehetőségről, mely szállásunkról, a belvárostól könnyen elérhető, és akár télen is könnyen bejárható. Kőszeg, a festői kisváros télen is minden turistát szeretettel vár, ha tehetjük, ne hagyjuk ki!