A Budafoki Pincejárat augusztusi programján jártunk

Mint minden hónap első szombatján, most is lehetősége volt az érdeklődőknek egy remek gaszro-kulturális programon részt venni, melyen egyértelműen szerkesztőségünknek is ott volt a helye. Nézzünk körül, milyen élményekkel is gazdagodtunk, ami alapján továbbra is csak ajánlani tudjuk ezt a rendezvénysorozatot!

Mielőtt a borok világába merültünk volna, megnéztünk egy mindenki által kihagyhatatlan különleges látnivalót, a Komáromi úti óvóhelyet, melyet egy hajdani kastély jellegű ház alatti pincéből alakítottak ki.

Mint arról már korábban, főleg a Barlanglakásról szóló cikkünkben írtunk, a Budafoki dombok tele vannak barlangokkal, barlangrendszerekkel, melyeket hajdan kőfejtésre, majd főleg borospincéknek használtak. A jelenleg óvóhelynek kiépített barlang is valaha ilyen volt, és kb 300 négyzetméteres pinceként használták a kastélyépület alatt.

Ma rendkívül érdekes kiállító terület, részben az eleve itt volt berendezések láthatóak, sok szerkezetet működés képes állapotban kis is próbálhatunk, így igazi élmény a család minden tagjának. Annyira egyedi és érdekes helyről van szó, hogy ezt külön is be fogjuk mutatni.

De ha Pincejárat, akkor borozzunk! Ezúttal egy olyan lehetőséget próbáltunk ki, ami olyanoknak szól, akik szeretnék a résztvevő pincészetek borait kóstolni, de nem szeretnék bejárni a hegyet. Erre is van lehetőség, méghozzá a „központnak” számító „Magdolna udvarban”!

Ez a hely amúgy is egy látogató központ, a Városháza közelében, a hangulatos sétáló utcák kiindulópontjában. Nem csak a borkóstolás miatt érdemes felkeresni, az emeleten levő kis múzeumában képet kaphatunk Budafok (korábban Promontor) múltjáról, mindenképpen térjünk be!

Az alsó részeken időszakos kiállítások, kávézó is vár minket, de a hangulatos kertben is érdemes pihenni egyet, és információs anyagokat gyűjteni a környék bejárása előtt. Pincejáratok alkalmával itt is kóstolhatunk borokat, kellemes környezetben.

De térjünk vissza a borokra, a komplexum alatt kialakításra került egy hangulatos kóstoló pince, ahol a Pincejárat alkalmával szakavatott ismertetéssel kortyolhatunk a rendezvényen résztvevő pincészetek nedűiből.

Mint jeleztük, ezt a programot kifejezetten ajánljuk részben azoknak, akik nem szeretnék végigjárni a pincéket, de kóstolni szeretnének, illetve azoknak, akik ezt követően döntik el, melyik pincészetet keresik fel további poharazgatásra.

Mi most viszont nem a pincék finomságait indultunk tesztelni, hanem a városrész történetére lettünk szomjasak, melynek oltására szintén lehetőség van minden Pincejárat alkalmával. Ezúttal Vágvölgyi Anikó igen érdekes és egyedi városnéző túráját választottuk, mely igen sajátos módon, a „Promontor asszonyai” segítségével ismerkedtetett meg bennünket a zegzugos kis hegyoldal eldugott kincseivel.

Csak ajánlani tudjuk mindenkinek, főleg rendszeres Pincejárat látogatóknak, hogy egyszer iktassák be ezt a nem mindennapi vezetést, a kétségtelenül „nem mindennapi” hölggyel, igen nagy élmény, ahogy a városrész titkainak megismerése is.

A túra végétől csak egy ugrás a Törley Pincészet, ahol a Pincejárat alkalmakor megnyitják a parkot a piknikezők előtt, de erről már korábban írtunk, ezt most sem tudtuk kihagyni.

Viszont a remek pezsgők kortyolása közben megnéztük az ilyenkor ingyenesen látogatható, igen egyedi, és nagyon érdekes múzeumot is, melyben részben egyedi palackok és emlékek segítségével megismerhetjük ennek a remek, és méltán világhíres italnak a történetét a kezdetek előtti időktől napjainkig. Ne hagyjuk ki, egyedi élmény!

Aztán érezzük jól magunkat, a hangulatos parkban, táncoljuk a boltívek takarásában, vagy beszélgessünk jófajta pezsgőket ízlelgetve a kihelyezett asztaloknál, a lényeg élvezzük a kellemes nyári estét egy szuper jó helyen.

Viszont sajnos, mint minden jó, lejárt ez a program is, élmény teli pillanatokkal indultunk haza, eldöntve a szeptember első szombatján esedékes következő Pincejáraton is itt lesz a helyük, és erre mindenkit buzdítunk!