Élmény teli nyárutó Gyulán

Lassan kifelé megyünk a nyárból, de az időjárás idén szerencsére kedvez azoknak, akiknek van lehetőségük meghosszabbítani a szabadságot. Ehhez keresve sem lehetne jobb lehetőséget találni, mint a híres Békési fürdővárost, Gyulát!

Sokan remek strandjáról, messze földön híres termálvizére épülő fürdőjéről ismerik a várost, holott el sem hinnénk, mennyi minden más turisztikai látványosság és szabadidős tevékenység is vár minket Gyulán! Igen a fürdő valóban tökéletes, és igen is érdemes ezért ide utazni, de mi most megpróbálunk ízelítőt adni abból, mi minden található még ebben a barátságos, hangulatos kis határ menti településen!

Részigazság, hogy csak a fürdőjéről ismert csak a város, hiszen híres várát, mely az egyetlen teljesen épségben levő gótikus téglavár messze földön, és mára a város jelképévé vált, szintén sokan ismerik. A fürdő mellett, festői környezetben, egy romantikus tó mellett áll, mely hajdan a védelmi rendszerhez tartozott, mint az egyik legerősebb erődítmény. A szerény belépőért cserébe betekintést nyerhetünk a hajdani váréletbe, falairól, tornyáról mesebeli kilátás nyílik a városra, semmi képen ne hagyjuk ki! A vár bemutatása annyira komplex, hogy egy külön cikkben fogjuk megejteni.

A vár után egyértelműen az egyedülállóan felújított, és interaktív múzeummá alakított Almássy-kastély Látogatóközpontot kell szemügyre vennünk, mely szintén kihagyhatatlan élménypontja látogatásunknak. Itt nem egy „szokványos” kastély múzeum falai közé lépünk, ezt a komplex kiállítást olyan interaktív módon alakították ki, hogy sokszor szinte szó szerint belecsöppenünk a hajdan volt kastély élet közepébe. Annyi attrakció és különleges élmény fog érni minket, hogy több időt szánjuk a bejárására, részletesebb bemutatására mi is egy külön anyagban tudunk csak vállalkozni, egy biztos, felejthetetlen pontja lesz Gyulai nyaralásunknak!

De hát lépjünk ki a múlt világából, és élvezzük a mai világ lehetőségeit! A sok programpont közül egyből egy olyannal kezdenénk, melyet garantáltan nem találunk ebben a formában máshol! Szálljunk biztonságos kenukba, és induljunk el felfedezni a várost, az óvárost átszelő csatornán! Gyula egyben a „vizek városa” is, nem csak a fürdője után, hanem számtalan, a város minden pontján megtalálható tavai miatt is, melyeket csatornahálózat köt össze. Ezek egyikén élvezhetjük evezés közben azt a nem mindennapi látványt, amit a városka a vízről nyújt. Részletes leírásával korábban foglalkoztunk mi magunk is, fantasztikus élmény volt!

Ha kieveztük magunkat, ismerjük meg nyaralóhelyünket a szárazfölről is! Ehhez gyors és kellemes időtöltést nyújtó lehetőség a „Bringó hintó”, melyet 2 felnőtt+2 gyerek mérettől akár 6 + 2-ig terjedően is választhatunk, kedvező árakon a kastély háta mögött. Korosztálytól függetlenül jól fogjuk érezni magunkat, nem veszélyes, hiszen részben kis forgalmú, részben forgalomtól elzárt területeken tudunk tekerni. Természetesen „normál” kerékpár, és elektromos rollerbérlésre is van lehetőség a közelben.

Nem volt elég magas a vár? Sebaj! Irány az óriáskerék! igaz, csak délutánonként és este megy, de garantált maradandó emlék a fenséges panoráma, akár napsütésben, akár esti fényben éljük át!

De térjünk vissza a vízre, ha már a „vizek városában” nyaralunk! Ezúttal a javaslatunk a várnál már említett, szigetecskével, és fákkal tarkított, romantikus tó, ahol akár csónak, de inkább vizi bicikli bérlésre van lehetőség. A nem drága programunk alatt hatalmas méretű halak és rengeteg kacsa követi utunkat, melyeket nem csak a partról, hanem akár a tó közepéről is etethetünk, ha már a látvány nem elég, és „extrára” vágyunk.

És akkor itt kell megemlíteni, hogy a várat és tavat hangulatos sétaút veszi körül, ahol lazuláson, pihenésen kívül az említett állatsereglet garantáltan szórakoztat minket. Érdemes pihentető sétákat tenni, ücsörögni a szebbnél szebb látvánnyal büszkélkedő padokon, hiszen van még mit felkeresnünk!

Ha kényelmesebbek vagyunk, kisvonattal is bejárhatjuk a várost, sőt lehetőség van akár több órás kirándulásra is indulnunk, ugyanis van olyan vonat, mely a városnézésen kívül kivisz minket a páratlan természeti környezetbe fekvő „Szanazughoz”,ahol a két körös folyik össze. Itt egy hajókázás, és akár több órás fürdésre is van lehetőség, főleg ha nem csupán a fürdő strandját szeretnénk használni mindig, hanem a természetes, tiszta, biztonságos, homokos fövenyes stranddal rendelkező folyót is.

Viszont nézzünk körül az óvárosban is! Árnyas sétáló utcán, a templom előtt virágos park mellett érjük el a „Világórát”, majd a csatornán átívelő régi hidat, mely már csak a gyalogos forgalom számára használható.

No a vízből továbbra sem lesz hiányunk, medence és szökőkút rendszer szórakoztat minket az amúgy is mindig meleg időben, éves átlagban az ország legmelegebb részéhez tartozik Gyula.

De gondoljunk végre a kulináris élvezetekre is! Itt található a híres ’100 éves cukrászda”, ami jelenleg felújítás alatt van, de az eladó térben kóstolni azért tudunk. Viszont városban egymást érik a hangulatos kávézók, melyek többségében egyszerűbb ételeket is fogyaszthatunk. Ezek közül ki kell emelnünk a korábban bemutatott „Black Sheep” reggeliző kávézót, ahol remek reggelit, napközben pizzát, hambit, és saját cukrászati termékeket fogyaszthatunk. ( www.gyula.black-sheep.hu ).

Egy csipetnyi Itáliát varázsol a városba  a szintén tesztelt „La Sposa” kávézó a város egy csendes, meghitt szegletében, ahol delikátesz és menü ebéd is lehetséges. ( www.lasposacaffe.hu  ).

És hogy mennyire nemzetközi is Gyula, Mexikó is képviselteti magát, a Világóra mellett találunk egy remek gyorséttermet, ahol a távoli ország remekeit kóstolhatjuk meg az árnyat adó fák alatt leülve egy kis időre. Szintén teszteltük, csak ajánlani tudjuk, (https://www.facebook.com/Mexicaliburritobar ).

Még szót sem ejtettünk arról, hogy a városban egymást érik a kisebb nagyobb rendezvények, így ha nem tudjuk eldönteni mikor keressük fel Gyulát, a  www.visitgyula.com/hu oldal segítségünkre lesz, mint ahogy mindenben, hiszen most mi csak néhány fő lehetőségre tudtunk kitérni hely, és a felfedezésre adatott idő hiányába. Mindenkit bíztatunk, nyugodtan szánjon több napot erre gyönyörű kis hangulatos „Viharsarki” városra, garantáltan nem fog unatkozni, Gyula több mint fürdőváros!