Egy remek ebéd, elegáns környezetben, avagy teszteltük a Kozmo Hotel Bistro éttermét

Ha eljön a hétvége, vagy csak egyszerűen szeretnénk egy jót ebédelni vagy vacsorázni, akkor van egy elegáns, de mégis megfizethető étterem a belvároshoz közel, ahol ráadásul igazi sztárséf főz nekünk fenséges falatokat.

Sokan megrettennek még mindig attól, hogy egy szálloda, főleg egy elegáns luxus hotelbe térjenek be enni, vagy egy kisebb-nagyobb családi ünnepet szervezni, holott vannak olyan helyek, melyek igazi luxus szolgáltatást, és kulináris élvezeteket kínálnak külsős vendégeknek is, sokszor az „utcai” átlagos éttermek árszintje alatt, de minőségben messze felette. Ilyen szálloda a belváros közeli Horváth Mihály téren található impozáns Kozmo Hotel, melynek Bistro éttermét a napokban sikerült tesztelnünk.

De nézzünk körül hol is járunk! A hajdani távközlési központ patinás épületét, minden igényt kielégítő luxus szállodává alakították át, megőrizve a minden műemlék jelleget, de mindent maximálisan modernizálva. Még egy gyönyörű, testet, lelket gyönyörködtető SPA is kialakításra került, melyet szintén külső vendégek is használhatnak.

Itt található a Parlament után a második legnagyobb, és talán legimpozánsabb lépcsőház is, mindenképpen érdemes betérnünk és megnézni ezt is, de legalább egy kávéra, és fensége nasikra látogassuk meg az étterem valamelyik részét is.

De nézzünk körül a Bistro étteremben, hiszen falatozni érkeztünk! Mivel gyönyörű napsütéses idő volt, a teljesen védett udvaron levő, hangulatos étteremrészt választottuk. Ha nem kívánunk egy ételsort végigenni, kényelmes kanapékon is hűsölhetünk egy finom desszert, és egy remek kávékülönlegesség mellett.

Viszont ha egy mód van, kérjük az étlapot, és kezdjünk válogatni Feith Attila chef fantasztikus ételkölteményei közül, bármit is válasszunk, a kulináris élmény garantált!

Mivel éhesek voltunk, és meleg is volt, nem is kezdhettünk mással, mint egy abszolút eredeti receptek, és eredeti alapanyagokból készített, fantasztikus Meze vallogatással, Naan kenyérrel. Ajánlatos legalább két főre kérni, mert nem csak eszméletlenül finom, hanem bőséges és laktató is.

A nyári melegben mi is az ami jobban eshetne, mint egy szintén eredeti, és előírás szerinti összetevőkből készült Gazpacho leves. A kép önmagáért beszél, eszméletlenül finom és hűsítő.

Mivel igen kiadós fogásokon vagyunk túl, és meleg is van, így könnyed főfogások között válogattunk, bár ez még nehezebb volt, mint az előzőek eldöntése a kínálatból. Az egyik étel egy Füstölt lazacos, Tortilla pizza volt. Hát az ilyen pizzára rá tudnék szokni, bár különben nem vagyok a híve…

A másik étel a ház egyik specialitása, sokak, főleg a külföldi vendégek kedvence, egy Tandori csirkemell Supreme volt, Naan kenyérrel, főleg mert ez az előételhez is fenséges volt. Hát ez sem volt rossz választás…

De nincs étkezés desszert nélkül! Bármennyire is teleettük magunkat, egy rövid várakozás után csak választottunk kétfélét a ház specialitásaiból. Az egyik egy a chef által „újragondolt”, de alapanyagaiban és íz világában hibátlan, egyedi Rákóczi túrós volt. A cukrászdákban nem a kedvencem, de itt most megváltozott a véleményem róla, bár ilyen finomat nem tudom máshol hol kóstolhatnék.

De a másik választás is egy telitalálat volt, ő egy Francia csokoládétorta volt, különleges málna habbal, málna és paradicsom couliaval. Ugye még hangzásban is különleges, hát még kóstolva! Ezt sem szabad kihagyni…

És mit nem szabad még kihagyni? Igazából semmit sem. Az étlap nem regény méretű, pont annyi ételt választékot sorakoztat fel, amiből jó szível mindenki megtalálja a magának valót még ha többször tér is be, viszont szerintem szinte mindegy mit választunk, sem a minőségben, sem az kulináris íz világban, sem a mennyiségben nem fogunk csalódni.

És most jön a mindig végére maradó sokszor kínos kérdés, hogy egy ilyen fenséges ételsorért mennyire kell a zsebünkbe nyúlni egy ilyen luxus szálloda hangulatos kerthelységében. Amikor megláttuk az árakat megörültünk, hogy valami különleges akció, vagy bevezető étlapba sikerült véletlenül belecsöppennünk, a középkategóriás, „átlagos pesti” éttermek árait látva ezek az ételek alatt. De nem! Kiderült, ez a „rendes” nyári étlap, tehát bárki, bármikor tér be, ennyiért tudja ezeket a finomságokat megkóstolni! Tehát így még inkább javasolni tudjuk, hogy keressük fel ezt a remek helyet, akár csak egy étkezésre, akár egy kisebb-nagyon rendezvényre, vagy akár az üzleti partnerünkkel, garantáltan nem fogunk csalódni semmiben!