Népszerűek voltak a magyar újdonságok a világ legnagyobb élelmiszer-kiállításán

Népszerűek voltak a magyar újdonságok a világ legnagyobb élelmiszer-kiállításán

Dubai a legek városa. Itt található a világ legmagasabb épülete, leggyorsabb liftje, legnagyobb szökőkútja és bevásárlóközpontja, legdrágább szállodája, és a sort még folytathatnánk. Dubajban finom, fehérhomokos tengerpart, varázslatosan kék víz, jól szervezett vendéglátóipar és kiemelkedő közbiztonság várta a turistákat és a Gulfoodra, a régió vezető élelmiszeripari kiállítására érkező üzletemberek százezreit.

2024-ben a Gulfood történetének legnagyobb rendezvényén több mint 5500 vezető élelmiszer- és italgyártó céget hozott össze, és több mint 190 ország, 150 000 termékét mutatta be. Dubai már évek óta fontos kereskedelmi találkozóhely, hiszen lefedi az Afrikától Indiáig húzódó MENA (Middle East and North Africa) térséget. A régióba törekvő vállalkozások számára Dubai jelenti azt a kaput, amin belépve meghódíthatják a Közel-Kelet piacát. 

A Gulfood hatása távolba mutat, évről évre meghatározza az élelmiszer- és italipar fejlődésének irányát, elősegíti az együttműködéseket, az innovációt és a közös vízió megvalósítását egy jobb, fenntarthatóbb termelés érdekében.

Huszonhárom magyar kiállító idén is, mint már sok éve, az Agrárminisztérium szakmai háttérszervezete, az Agrármarketing Centrum közösségi standján, 168 négyzetméteren mutatkozhatott be az érdeklődőknek, hozzájárulva az országimázs és az export fejlesztéséhez.

A hazai kiállítók termékei között már hagyományosan megtalálhatóak voltak a mézek, a libamáj termékek, sajtok, gyógyteák, extrudált kenyérfélék, az energiaitalok, fagylaltporok illetve a fagyasztott zöldségek és gyümölcsök is. 

Az AgroCool Élelmiszer Export Ügynökség, idén is nagyszerű újdonságokkal készült a Gulfoodra, standján először mutatkozott be Dubaiban, a hazánkban már nagy sikert arató, ToTu tejtermék helyettesítő termékcsalád, amely tojásfehérjéből készülő, rögös túró és krémes málna joghurtjával elkápráztatta a nemzetközi közönséget. A várakozást is felülmúlta a Queen of Peas vegán termékcsalád fogadtatása a húshelyettesítőket kereső beszerzők részéről. A kevésbé szemfüles látogatók a hostessek kérésére, versengve próbálták kitalálni, hogy milyen húsból készültek, az egyébként borsó alapú, mortadella, virsli, szalámi vagy akár hagymás szendvicskrém termékek.


Az AgroCool régi partnerei idén is vezérhajóként hasítottak, és állták az érdeklődők képletes hullámait. Hiszen ki ne hallotta volna még a Gulfoodon a magyar standon, a Görbeházi Galamb, a Profuma vagy az Ínyencmester nevét? Magyarország legmediterránabb finomságai a sajtkülönlegességgel töltött, pepperoni, csillagtök vagy olívabogyó, idén is százakat késztetett megállásra, egy kiadós csemegézésre a stand előtt.


Bár a vásár már véget ért, az export szakemberek munkája csak most kezdődik. Az elkövetkezendő hetekben sok száz egyeztetést kell lebonyolítania annak, aki konkrét üzleti kapcsolatot kíván kialakítani a partnerekkel, és nem csak egy szép és mozgalmas hetet, hanem hosszú távú exportlehetőséget is vár az idei Gulfoodtól.

Vélemény, hozzászólás?

Translate »